Medewerker bij Orbis Thuiszorg vertelt:

José is werkzaam als één van de drie wijkverpleegkundigen in de regio Born. Zij is hét aanspreekpunt voor de cliënten, mantelzorgers en alle partijen die bij de cliënt betrokken zijn. ‘De taken van een wijkverpleegkundige zijn erg gevarieerd, maar het contact met de cliënten en mijn collega’s is toch wel het leukste onderdeel’, vertelt José. Daar is Nella het helemaal mee eens. ‘Het contact met de mensen en de waardering die je van hen krijgt, is erg prettig’. Ik vind het belangrijk dat onze cliënten zo lang mogelijk zelfstandig thuis kunnen wonen en daar helpen wij graag aan mee.

Dagelijkse verzorging
De taken van een verzorgende C bestaan hoofdzakelijk uit de ondersteuning bij de volledige persoonlijke verzorging van de cliënt. ‘Wij zorgen ervoor dat onze cliënt de hulp en ondersteuning krijgt die hij nodig heeft’, legt Nella uit. ‘Bij een nieuwe cliënt kan al op de dag van aanvraag verzorgende of verpleegkundige hulp worden geboden. Orbis Thuiszorg levert namelijk zorg op maat en is 24 uur bereikbaar.

Technologische ontwikkelingen
Daar hoort ook een stukje technologische ontwikkeling bij. De medewerkers hebben ieder hun eigen cliënten, met wie een zorgplan is opgesteld. Alle medewerkers beschikken over een iPad. Een groot voordeel is dat alle actuele informatie direct beschikbaar is en indien nodig kan worden bijgewerkt. Momenteel wordt bij Orbis Thuiszorg  het digitale zorgleefplan geïntroduceerd welke is opgezet vanuit de vier leefdomeinen. Daarnaast worden medewerkers ondersteund met diverse app’s die beschikbaar zijn op de iPad 

Belangrijkste aspect
Medewerkers van Orbis Thuiszorg zijn gewend aan technologische ontwikkelingen. Ze werken namelijk al een tijdje met een mobiele telefoon die middels een zorgpas bij de cliënt automatisch de tijd registreert. Daar wordt zeer positief op gereageerd. ‘In het begin waren sommige collega’s een beetje afwachtend, want het leek ingewikkeld’, geeft José toe, duidend op de komst van moderne technologie. ‘Maar momenteel is iedereen enthousiast omdat je op een overzichtelijke en eenvoudige manier gegevens kunt inzien en registreren. Dit levert een een tijdsbesparing op die ten goede komt aan de zorg.’

Voor Nella en José is de komst van de digitale ontwikkeling geen probleem, want het gaat uiteindelijk om de beste zorg voor cliënten. Dat is de grote beloning aan het einde van een drukke werkdag; wetende dat je mensen helpt en hun leven een stukje aangenamer probeert te maken. Werken in de thuiszorg is een bewuste keuze. Zo ook bij wijkverpleegkundige José Meekels en verzorgende C Nella Huveneers. Deze twee medewerkers van Orbis Thuiszorg hebben al jaren ervaring in deze afwisselende en interessante zorgsector.

Wijkverpleegkundige José Meekels Verzorgende C Nella Huveneers

Disclaimer Copyright © Orbis 2014 | Orbis Medisch en Zorgconcern